NPC Davranışları Oluşturma
Hytale'de NPC davranışları oluşturma. Hytale komut sistemi.

Hytale komut sistemi ile yaratıklara komutlarla onları yönlendirme ve gerçek hayat davranışlarına göre düzenlendiğini biliyor musunuz? Ve bunları üstüne üslük siz yapabiliyorsunuz. Perşembe günü paylaşılan Hytale blogunda, bize Hytale ekibi detaylı olarak anlattı. Bu konumda bir Trork'u ele alalım ve davranışlarını yönlendirelim. Sice bir Trork; oyuncuya, çevreye ve birbirlerine nasıl tepkiler verebilir? Bu duygular ve tepkimelerin hepsini kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Bu konuda anlatacağım şeyler bir Trork modeli için değil, bütün Hytale canlıları içinde geçerlidir.

Bir yaratık örnek olarak Trork modeli tasarlandıktan sonra, onun modeli ve animasyonları Hytale Model Maker'da geliştirilir. Sonraki aşamada NPC geliştiricileri, davranış komut dosyası sistemini kullanarak hayata geçirme görevini üstlenirler.

Bir NPC'nin dünyayı nasıl algıladığını ve nasıl tepkimeler verdiğini modüller bize anlatır ve JSON komut dosyaları kullanılır. Örnek olarak, saldırıya uğrayan bir yaratığın kaçmasına ya da kendini korumaya çalışmaya karar veren bir komut dosyası olabilir ve bu tepkime olur. Daha fazla komut senaryoları karıştılarak, oyuncuları kovalayabilirler.

Geliştirici Ioseff Griffith, ''NPC'ler bir şeye odaklandıklarında etkileşime girerler.'' Bir NPC'nin dünyayı nasıl yorumladığı ve ne yapmak istediğine nasıl karar verdiği gibi algılayıcılarımız var.

Hadi bir örnek verelim ve bu örnekte Trork'u ele alalım. Komut dosyasıda, Trork karşısındaki saldırağı şeyi görünce harekete geçmelerine neden olur. Karşıdaki saldırgan tespit edildiğini anlamasına yardımcı olan bir '''uyarılmış'' animasyonu tetikler.

Davranışa bu modüler yaklaşım, tamamen yeni NPC'lerin veya yaratıkların uygulanmasını kolaylaştırır. “Bir NPC yazarken, 'bir kılıç salla' veya 'X mesafeyi sağa kaydır' gibi şeyler belirtmenize gerek yok” diye açıklıyor Ioseff. ''Basitçe 'kaçmak' veya 'aramak' gibi soyut bir bileşen uygulamak yeterlidir.''

En temel düzeyde, bir NPC oluşturmanın en kolay yolu, mevcut şablonları kullanmaktır. Bu şablonlar, eylemlerden ve hareketlerden oluşturduğumuz bileşenlerden oluşuyor. Bir bileşen örneği, ses algılamadır.

Geliştirici Eric Reinhart, “Bu sistemin tamamının önemli bir özelliği yüksek yeniden kullanım imkanı” diyor. “Mevcut davranışları değiştirmek, parçaları değiştirmek kolaydır ve ayrıca yeni bir şey oluşturmak kolaydır.”

Aynı zamanda modderlerin her şeyi en küçük detaya kadar değiştirmesine izin veriyor.

Taratığın davranışına yeni detaylar eklemenin ne kadar kolay olduğu konusunda bir yazıdır. Genellikle, yeni bir NPC için ayarlanan davranış, uygulanmadan önce tasarım ekibi tarafından belirlenir. Ancak, zaman zaman gelişme sırasındaki sürprizler yeni davranış tuhaflıklarının eklenmesine yol açacaktır.

İşlem sırasında bazı küçük parçalar eklendi. Trork'lar bazen derhal bir 'şekerleme' durumuna geçerler Bu komikti, çünkü bayıltılmışlar gibi görünüyordu. Bunu doğru bir şekilde uyguladım ve şu anda fikir ayrılığını sürdüren Trorks, bir kavgadan sonra birbirlerini bayılacak.

Takımın amacı, oyuncudan bağımsız olarak hareket ederek dünyanın sürükleyiciliğine katkıda bulunan yaratıklar ve NPC'ler oluşturmak. Her yaratığın nasıl tepki verdiğini öğrenerek, oyuncular onlarla etkileşime geçmek için yaratıcı yollar bulabilirler.

Oyuncular bu blogdan yararlarak istediği gibi davranışlar ve tepkimeler oluşturabilirler.

Bir Trork okçusu için bir senaryo oluşturduk diyelim. Okçunun ne kadar iyi ateş ettiğini test etmeye çalışamayız. Çünkü, NPC'ler silah değiştirirler. Bu okçunun peşinden gitmeye çalışmak korkunçtu. Sonra yeterince yakın olduğunuzda arkanı dönüp bir yakın dövüş silahı ile size saldırırdı.(düzenlendi)

Üstteki fotoğrafda, bir Trork'un 'uykuda' durumundan 'uyanık' durumuna geçişi gösterilmiştir. Trork'un davranış senaryosunun birkaç farklı unsuru bu anın yaratılmasında rol oynarlar. Davranış sistemi ile hedefimiz, oyuncuya bunun gibi sürükleyici anlar sunmaktır.

Konunun yavaştan sonuna gelelim.
Bu konunun forumumuzda daha detaylı anlatımına buraya tıklayarak gidebilirsin.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)



Facebook Yorumları



Disqus Yorumları